ILUSTRACE: archiv

Proč mít firemní blog a jak vylepší SEO?

Asi už jste slyšeli o reklamní slepotě, kdy pouhou produktovou propagaci lidé snadno přehlédnou a jenom málokdy je přesvědčí k nákupu. Mnoho podnikatelů či společností přitom stále neví, jaké výhody jim alternativa k PPC reklamám – firemní blog přináší, a proto raději investují do inzerce. Ta ale v dnešní době nestačí. Vsaďte proto na modernější způsoby komunikace, mezi které firemní blog rozhodně patří.

Co vám tento marketingový nástroj přinese?

Aby váš web nebo e-shop zákazníci na internetu našli, potřebujete zapracovat na optimalizaci pro vyhledávače neboli SEO (z anglického search engine optimization). Google nebo Seznam totiž upřednostňují stránky, které mají bohatý, aktuální a užitečný obsah. Bez firemního blogu ale takový obsah vytvoříte jen stěží.

Na blogu můžete neustále přidávat nové příspěvky, které budou obsahovat další a další relevantní klíčová slova, která rozšíří vaši cílovou skupinu. Pokud například prodáváte šperky a jedinými texty jsou produktové popisky, vyhledávače váš web zobrazí pouze po zadání dotazů jako „prodej šperků Náchod“ nebo u kol „Author Pegas 2020“.

Na blogu ale můžete obsah přizpůsobit širokému spektru vyhledávacích dotazů, například, zůstaneme-li u kol, může jít o bezpečnost cyklistů v silničním provozu, o dotaz, kdy pořídit dítěti první kolo, či o témata cyklovýlety v ČR, na kole do práce, povinná výbava cyklistů a mnohá další. Blog přináší i široké možnosti pro výměnu odkazů (tzv. linkbuilding), která pozici vašeho webu ve vyhledávání ještě zlepší.

Prostřednictvím sdílení blogových příspěvků navíc můžete jednoduše získat nové zákazníky – navnadíte je zajímavou informací v článku, kterou budou sami sdílet prostřednictvím sociálních sítí a virální kampaň zcela zdarma (resp. nepočítáme-li vaši či naši práci, tak bez nákladů na sponzorované příspěvky či reklamní bannery) je na světě.

Ještě je potřeba zmínit, že už když zakládáte blog, měli byste znát svoji cílovou skupinu a témata, která ji opravdu zajímají. I s tím vám poradíme, protože bez oslovování relevantního publika nejsou relevantní výsledky. Když se to ovšem povede, časová i finanční investice vložená do blogu, se vám vrátí už po pár týdnech.

PProduction
Líbí se vám naše práce? Máte zájem s námi spolupracovat či si objednat naše služby?

Ilustrace: Daniel Savage

O nás

PProduction (Pribil Production) poskytuje různorodé mediální služby ať už na poli grafického designu, v oblasti tvorby a následné správy webových stránek, ale i z hlediska obsahu v zavedených sdělovacích prostředcích či služby na poli propagace a marketingu.

Náplní naší práce je také tvorba profesionálních scénářů, a to nejen k celovečerním filmům, dokumentům, ale i k televizním pořadům, kdy spolupracujeme s významnými produkčními společnostmi.